15 iunie 2009

Proiect de trad in Cheile Folea

In week-end am plecat sa ne cataram in Cheile Folea. Drumul forestier era intr-o stare mult mai proasta decat anul trecut, iar in vreo doua zone chiar am avut indoieli ca voi putea trece. Intr-unul dintre locurile cu probleme, niste bolovani enormi cazuti din versant ingustau drumul, iar pe bucata respectiva, lata doar de 3-4 m, riscam ca masina sa ramana suspendata din cauza sleaurilor adanci. Pana la urma, dupa cateva harjaieli cu scutul de sub motor pe bolovanii de pe drum, am ajuns in chei. De fapt, starea proasta a drumului are si avantaje: am fost scutiti de prezenta gheortzanilor manelisti care vin destul de des in chei sa faca gratare.

Dupa incalzirea pe cateva dintre traseele de escalada de pe peretele "Explorer" (de care sunt deja satul), am intrat in Calypso. La coborare, mi-a atras atentia fisura de pe fatza din stanga diedrului. La inceput, mi s-a parut ca fisura este inchisa, iar putinele prize de pe fatza erau acoperite de pamant si iarba. Am curatat putin fisura si de sub ierburi si licheni au inceput sa apara posibilitati de asigurare, locuri pentru chei de degete si ceva prize. Am incercat sa curat doua gauri din partea de sus a posibilului traseu, acolo unde cred ca este si crux-ul, dar pamantul era umed si prizele au ramas tot murdare si alunecoase. Prin fisura au mai ramas pietre care se misca si portiuni cu pamant, dar astea cred ca se pot curata cu un extractor de nuci in timpul catararii.

Pe aceeasi fatza dintre Calypso si Penelopa ar mai fi loc de doua trasee de trad de o singura lungime, care merg pe niste fisuri discontinue, dar ambele linii necesita o curatare intensiva "de sus" din cauza pamantului din fisuri si a vegetatiei abundente, pentru ca in conditiile actuale catararea liniilor respective este imposibila.


Proiectul "Ulisse" este marcat cu sageti rosii,
celelalte doua trasee posibile sunt marcate cu sageti galbene


Peste cateva saptamani, cand o sa merg din nou in Folea, iau cu mine si rack-ul si o sa incerc sa urc traseul integral pe mobile (inclusiv intrarea comuna cu tr. Calypso, care are spituri). Daca merge, traseul o sa se numeasca Ulysse, in spiritul sectorului "Odiseea". (In topoul zonei, tiparit recent de Dan Anghel, sectorul apare complet aiurea sub numele "Tintotetto" din cauza graffitti-ului mazgalit la baza traseelor acum douazeci de ani de un oarecare pictor din Olanesti cu veleitati de "proiectant" de trasee).

Din cate mi-am dat seama, topul traseului poate fi regruparea cu spituri din Calypso, din care se poate face un rapel de 35 m. Totusi, traseul ar mai putea continua inca vreo 6-7 m pe fatza de sub tavan, dar acolo pare sa se infunde. Varianta asta ar presupune montarea unui top undeva deasupra arcadei de pe fatza dar nu cred ca merita osteneala.

2 comentarii:

  1. salut,

    Ma interesa si pe mine un weekend de mers la catarare in Cheile Folea. Poti sa imi spui cu ce masina ai fost si cam cati kilometri sunt? Eu am o fiesta (masina cu deficienta mare la capitolul garda la sol)

    Victor

    RăspundețiȘtergere
  2. De la Baile Olanesti sunt cam 18 km de drum forestier. Primii 10 km pe valea raului Olanesti sunt OK, dar dupa ce treci de zona mai frecventata, pe unde se transporta si copacii taiati in exploatarile forestiere din zona (doar este Parc National, nu ?)drumul nu este intretinut si arata destul de rau.
    Eu am mers cu un Opel Astra Caravan cu "pachet pentru drumuri grele" (scut sub motor si suspensii intarite) si am mai harjait pe bolovani in cateva locuri. Totusi, ma tem ca dupa ultimele ploi drumul s-a stricat si mai tare. Daca bolovanii (de bouldering !) care au cazut in drum s-au deplasat inca 1 m, drumul ar putea fi inchis...
    Daca mergi acolo, te rog sa-mi spui si mie cum mai este drumul, ca ma tot gandesc la traseul ala ramas neurcat.

    RăspundețiȘtergere

Comentariile sunt moderate de catre autorul blogului, iar "anonimele" sunt respinse din principiu. Daca vrei sa comentezi trebuie sa te prezinti.