26 august 2011

Din nou in cheile Folea: Traseul Aquarius 6a+, 30 m, trad

Pentru saptamana care a trecut, meteorologii anuntau canicula, asa ca mi-am imbarcat familia in masina si am fugit in cheile Folea, unde nu numai ca era racoare si aer curat, dar ma asteptau si cateva linii de trasee la care ma gandeam de mult timp. Pe drum am oprit sa-l luam si pe amicul Valeriu "Cousteau" Mihailescu, care m-a mai ajutat si la alte "santiere" pe traseele din Folea, si desigur pe soacra-mea, care trebuia s-o ajute pe Roxana sa aiba grija de copil cand ne cataram noi...

Marti dupa amiaza, nici n-am ajuns bine in chei, ca ne-am si apucat de lucru la trasee. Pentru inceput am urcat traseul Victoras, iar de la top-ul aflat la acelasi nivel cu cel din Gecko am mai urcat inca vreo 7-8 m luptandu-ma cu iarba si pamantul de pe portiunea finala a fisurii, pana pe pragul de sub tavan, acolo unde este sfarsitul logic al traseului. Aici am montat un nou top cu doua urchi cu inel Faders, iar pe cel vechi l-am scos la coborare.

In continuare, Cousteau s-a apucat sa curete prelungirea traseului, iar eu am facut o mansa pe o fisura la cativa metri mai la stanga, ca sa-mi dau seama daca ar merita munca de curatare (nu mi s-a parut ca merita, traseul este cam usor, spre 5c, iar in partea superioara are prea multa iarba, ma mai gandesc...)

Miercuri dimineata, de la noul top al tr. Victoras am traversat pe sub tavan, cu asigurare in cateva nuci si un Big Bro pana la fisura evidenta din stanga, pe care vroiam sa o curat si sa o urc inca de acum vreo doi ani. Pe fata din stanga fisurii am montat un top cu doua spituri Hilti cu urechi cu inel Faders, iar in top am montat o coarda fixa "de lucru". Dupa ce am dat jos cateva roabe de pamant si de ierburi si vreo doi bolovani instabili, fisura a devenit traseu: Aquarius, 6a+ (de regula, fisura este uda din cauza infiltratiilor de sub tavanul de deasupra, asa ca-si merita numele. De data asta insa, era perfect uscata !)

Intrarea in traseu se asigura cu o bucla trecuta printr-o clepsidra de pe fata din dreapta fisurii, care este accesibila de pe bolovanul aflat la baza peretelui (pentru tragerea buclei am folosit o bucata de sarma pe care am lasat-o in clepsidra, spre refolosire...). In continuare, bavareza se asigura cu bucle trecute pe dupa cei doi bolovani incastrati (pe bolovanul al doilea, care are muchii foarte ascutite, am lasat o bucla de coarda). La prima surplomba se poate monta un hex, iar la cea de-a doua se foloseste pentru asigurare o clepsidra solida aflata pe fata din stanga fisurii.

Ceva mai sus, dupa primul copacel (pe care se mai poate pune inca o bucla) dificultatile scad, iar fisura ofera suficiente posibilitati pentru montarea de nuci mari pana la top. (Zona finala a fisurii este mult mai usoara decat restul traseului, dar nu m-am indurat sa montez top-ul mai jos, acolo unde se termina dificultatile...)

La topul traseului Aquarius, dupa prima ascensiune

In dreapta traseului Aquarius mai este o posibila linie de trad, dar si asta presupune o munca intensa de curatare, mai ales in zona superioara unde fisura este plina cu iarba. Ramane si asta in faza de proiect pana data viitoare...

(click pentru imaginea marita)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile sunt moderate de catre autorul blogului, iar "anonimele" sunt respinse din principiu. Daca vrei sa comentezi trebuie sa te prezinti.