06 aprilie 2014

Premiere trad la Veliko Tarnovo (update)

In week-end prognoza meteo era destul de sumbra, iar asta i-a speriat pe prietenii mei cataratori, asa ca am plecat singur la Veliko Tarnovo... Ghinionul lor ! Vremea a fost excelenta, cu soare si temperaturi numai bune pentru catarare.

Sambata am mers din nou in sectorul G (in dreapta manastirii Sveta Troitsa), unde mai observasem niste posibilitati de noi linii de trad: varianta directa a traseului Thunderbolt (cu iesire prin dreapta tavanului) si un traseu nou pe o fisura larga aflata la vreo treizeci de metri in dreapta sectorului cu traseele de escalada sportiva.

Dupa ce am montat un top provizoriu din cateva nuci egalizate, am coborat pe "Thunderbolt Direct" sa aflu daca ceea ce am vazut de jos este "catarabil", sa disloc bolovanii instabili si sa mai dau o perie pe ici, pe colo, apoi am urcat linia in mansa solo (asigurat pe coarda fixa cu un Minitraxion dublat cu un Basic). Linia nu numai ca este posibila, dar este si foarte frumoasa, cred ca are cam F 6b si abia astept sa o urc cap.

In continuare, am reusit (cu greu...) sa gasesc iesirea fisurii din partea dreapta a sectorului G si am montat o coarda fixa de la un copac, pentru curatarea traseului.

Dupa ce am daramat vreo cateva roabe de bolovani din partea inferioara a traseului (din pacate, in tot sectorul G partea de jos a falezei este destul de friabila...) si dupa ce am curatat pamantul din fisuri si lichenii de pe prize, a venit vremea sa ma si catar (din nou in mansa solo).

Ei bine, noul traseu - o fisura larga, cu cateva pasaje surplombate, care pun niste probleme tehnice foarte frumoase, atat din punct de vedere al catararii (undeva pe la 6a+/6b), cat si al montarii asigurarilor - este ex-ce-lent !!! Singurul lui defect este ca se termina prea repede, dupa doar 25 m...

Pentru ca in timpul curatarii pamantului si pietrelor dislocate am pus pe fuga cel putin zece scorpioni, noul traseu se numeste... Scorpion (poza din dreapta).

Duminica am luat si Hilti-ul cu mine si am montat topuri (cate un un spit de 12 mm cu inel si o ancora chimica) pentru noile trasee, apoi am mai facut cateva manse solo, inarmat cu o perie pentru pamantul si lichenii de pe prize si cu o cheie de nuci pentru curatarea amplasamentelor protectiilor. Acum traseele sunt gata pentru prima ascensiune, tot ce a mai ramas de facut este sa ma intorc impreuna cu un prieten care sa ma fileze si sa ma bucur de catarare !

Topo-ul actualizat al noilor trasee de trad din sectorul G al falezei Sv. Troitsa, Veliko Tarnovo (click pentru imaginea marita)

5 comentarii:

  1. Inca o data s-a dovedit ca cei curajosi au parte de lucruri bune:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Curajul e greu de definit... Eu m-as descrie mai curand ca "pasionat" si atunci "Toate lucrurile de care esti pasionat sunt bune" :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim5:03 p.m.

    Si mie imi place mult stilul trad; experienta catararii imi pare mai bogata si mai complexa cand folosesc protectii mobile, dar nivelul meu tehnic este mai scazut. Imi poti recomanda trasee trad mai usoare (gen 4a-5a) la Veliko Tarnovo?

    Multumesc,
    LauraB

    RăspundețiȘtergere
  4. Din pacate, la Veliko nu sunt trasee atat de usoare, nici cu protectii mobile, nici de escalada. Traseele mele de trad sunt undeva intre 6a si 6b, iar cele echipate cu spituri pe care le-am urcat cu mobile sunt tot cam asa. Totusi, astea ar fi bune de antrenament: montezi protectii, iar daca simti ca dificultatea te depaseste, mai asiguri cate un spit. Asemenea trasee ar fi: Beginning si Dulfera in sect. A, prima lungime din K2 in sect. D, prima lungime din Strashnia si Izkushenie in sect. E... si cam tot ce vazut de jos pare sa ia protectii si are spituri :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Asa ma gandeam si eu :) dar trebuie sa fiu foarte hotarata sa nu cad prada comoditatii de a folosi spiturile (exceptand situatiile cand chiar nu gasesc altceva).

    Multumesc mult pentru sugestii!
    LauraB

    RăspundețiȘtergere

Comentariile sunt moderate de catre autorul blogului, iar "anonimele" sunt respinse din principiu. Daca vrei sa comentezi trebuie sa te prezinti.