22 aprilie 2014

Premiere trad la Veliko Tarnovo (update II)

De Paste am mers din nou la Veliko, nerabdator sa continui dezvoltarea noii zone de trad din sectorul G al falezei Sv. Troitsa. Sambata am urcat singur la faleza mea, iar ceilalti s-au dus la escalada... Am urcat deasupra, am legat coarda de cateva clepsidre egalizate si am lucrat toata ziua la curatarea celor doua noi linii pe care le observarem cu vreo doua saptamani in urma.

Ca peste tot in sectorul G, pe primii metri de la baza falezei stanca este friabila, motiv pentru care am muncit cu un levier la dislocarea bolovanilor instabili (am umplut poteca de grohotis !), apoi am maturat pamantul de pe prize, pana cand traseele au devenit "catarabile".

Duminica am urcat din nou la faleza, de data asta impreuna cu Alin Alexa, care m-a ajutat cu "bagajele" (Hilti, acumulatori, echipament...) si am montat cate un top din cate doua spituri cu inel pentru noile trasee, apoi le-am mai curatat nitel in mansa, pana a venit vremea sa mergem la Tempo pentru "masa de Paste". Tot Alin a facut si poza de mai jos, in timp ce montam unul dintre topuri.



Luni a venit "ziua cea mare"! Dimineata am mers din nou in sectorul G impreuna cu Alin, hotarat sa urc cap pe noile linii. Pe post de incalzire, am urcat traseul cel mai din dreapta (care parea si cel mai usor), apoi l-am asigurat pe Alin, care a urcat "secund" recuperand protectiile.

Traseul se numeste The Fossil Crack pentru ca la vreo 5 m de sol am observat ceea ce parea un fragment de jumatate de metru dintr-un colt (de mamut ?) fosilizat. Dificultatea tehnica a traseului este cam F5c, inaltimea lui este de vreo 25 m, iar posibilitatile de asigurare sunt suficiente... dupa ce treci de primii sase metri de stanca usor friabila (dar curatata temeinic !) in care nu poate fi montata nicio protectie.

In continuare am urcat traseul Scorpion (6a+, 25 m), pe care, atunci cand l-am curatat (in urma cu o saptamana) n-am apucat sa-l urc cap pentru ca eram singur si nu avea cine sa ma asigure. Totusi, atunci am urcat traseul in mansa solo, prilej cu care am observat de ce protectii voi avea nevoie pentru ascensiune, asa ca am stiut ce sa-mi iau cu mine: cateva bucle pentru pietrele incastrate, DMM Torque Nut #2, vreo doua nuci DMM Offset si... Big Bros #2, 3 si 4 !

Probabil ca de primul si de ultimul te-ai putea dispensa, dar inainte de crux ai nevoie de #3 (verde) daca nu vrei sa risti o cadere destul de lunga si cam periculoasa. Nu stiu prea multi cataratori romani care sa aiba Big Bros, dar daca vrei neaparat sa urci traseul - pentru ca este foarte frumos si merita ! - da-mi un semn si ti le imprumut pe ale mele.

Numele traseului este scris la baza cu un Marker, iar intrarea in Fossil Crack se afla la vreo 5-6 m mai la dreapta.


Ultimul traseu urcat a fost American Beauty (6a+, 30 m), un traseu foarte frumos, care are insa aceeasi problema ca si celelalte: posibilitatile de asigurare din primii 5-6 m sunt foarte sarace. Pentru restul traseului insa, eu am gasit plasamente pentru vreo doua hex-uri, cateva friend-uri si cateva nuci, care au fost suficiente.

Traseul incepe la vreo 10 m de hornul care margineste spre dreapta zona cu trasee de escalada din sect.G si urmeaza un diedru destul de clar barat de un tavan care se trece pe fisura din dreapta. Surplomba aflata dupa tavan se poate depasi atat de stanga cat si pe dreapta, pe fisuri de dificultate similara, de la capatul caraora se poate ajunge cu usurinta la topul cu doua spituri cu inel.


Pentru moment, traseele din partea dreapta a sectorului G sunt doar trei (in peretele din stanga surplombei cu trasee de escalada am urcat 6 trasee de trad), dar cred ca am mai vazut cateva posibilitati, pe care le voi explora in lunile viitoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile sunt moderate de catre autorul blogului, iar "anonimele" sunt respinse din principiu. Daca vrei sa comentezi trebuie sa te prezinti.